mercoledì 18 settembre 2013

Löpning igen

Igår och i förrgår var jag i Jönköping och som det ofta händer när jag är iväg pga arbete, jobbar jag mycket, äter jag för mycket och tränar jag för lite...vilken dålig kombination.

Men måndag kväll bestämde jag mig för att träna innan middagen med mina kollegor skulle ske. Så efter att ha slutat jobba rusade jag till ett gym och gissa vad, jag hann köra hela trettio minuter på roddmaskin! Bättre än ingenting.

Idag var jag hemma igen och äntligen gav jag mig ut för ett löppass. Så efter en månad har jag tagit mitt första löpsteg och steg efter steg kom jag upp till 18 km. De första 9 km gick ganska bra, strax under 5 min/km sen började det att kännas tungare och tungare och hastigheten minskade, inte konstigt efter en månad vila. Jag hann i alla fall hem innan regnet kom, nöjd med det!

Nessun commento:

Posta un commento