sabato 21 settembre 2013

Hösten är här

Det märkte jag i dag när vi cyklade.

I morse vad det riktigt fint. Solen sken och lite vind. Men vi väntade i alla fall till efter lunch så att temperaturen skulle hinna komma upp till minst + 15 grader.

Kl. 12.30 stack vi, kortärmade och jag utan skoskydd.


Jag la mig först och efter 5 minuter passerar han mig och säger "fem-fem". Hade det varit sommar skulle jag ha tänkt "oh NEJ!" Men idag visste jag att vi skulle ta det lungt och 5 minuter framme kändes inte så förskräckligt. Himmel såg inte så lovande ut med all moln men det blev aldrig något mer än några droppar.

Så vi roterade varje femte minut och trots vi tog det lungt efter 2 timmar och 10 minuter hände det. Jag skulle gå fram och dra men märkte att jag inte hade energi kvar och som många andra gånger stannade jag på rulle.


Jag försökte samla mig, åt en energibar, en av de som jag hade med mig under Ironman och inte åt då, drack och tänkte "vi är snart hemma" även om jag visste att det inte var så. Men det funkade. Ok, jag ska vara ärlig, jag blev inte riktigt pigg igen, men men jag klarade mig bättre än många andra gånger :).

Och efter 100.3 km var vi hemma.

Nessun commento:

Posta un commento