sabato 1 giugno 2013

Första juni

Prognosen stämnde. Sol på förmiddag, regn på eftermiddag.

Vi stack ut med cyklar runt 9:30, planen var 2 timmar i lugnt tempo, och jag vet vad lugnt tempo betyder när han säger det.

Direkt gick vi över till att dra 5 minuter var och det lugna tempot försvann, åtminstone för mig. Först på slätten, Önnestad, Vinslöv och sen upp på Nävlingeåsen. Det gick bra tills vi kom till Djurröd. Vi svängde vänster tillbaka mot Nävlingeåsen och då började jag känna mig konstig. Svårt med andning och lår nästan skakade. Vad håller det på att hända?

Just det! Plöstligt kom jag på att jag inte hade ätit ordentligt kvällen innan men ännu värre att jag inte hade ätit frukost på morgonen. Hur kan man glömma äta frukost??!! Vet ej, men ibland händer det mig! För mycket att tänka på kanske. I alla fall efter 1:40 sa han till mig, "stanna bakom" och det gjorde jag, utan protestera. 200 m kvar och fick stanna några sekunder, jag trodde jag skulle svimma.

Imorgon ska jag inte glömma äta frukost!

Regn på eftermiddag/Pioggia pomeridiana

Nessun commento:

Posta un commento