giovedì 30 maggio 2013

Imorgon är det fredag

Då är veckan nästan slut och det blev inte mycket träning.

I söndags regnade heelaaa dagen och jag valde att inte springa, framförallt pga min förkylning. Men sen på kvällen simmade jag och resten kan ni gissa, förkylning och allergi, ingen bra kombination.

Det blev 2 löppass och idag cykling. Jag stack ut efter jobbet upp mot Bockeboda, trampade på lite slarvigt när två "gröna" CKC4 passerar mig. Vad göra?

Sedan jag började med triathlon har jag sällan tränat med cyklister. Jag brukar säga att tränar man med cyklister blir man bekväm, man vänjer sig att ligga på rulle och på tävling gör man samma sak: MAN DRAFTAR, nej nej nej!

Så när de passerade mig först tänkte jag att låta de gå, men sen tog det inte mer en 2 sekunder för att ändra mig, tre tramp till och bet jag mig fast på deras rumpor! Cavolo en gång kan jag också ligga på rulle och ha en lätt resa!

Så jag var deras svans, de växlade inte ett enda ord med mig men var så snälla att de pekade på alla hål och ojämnheter i asfalten, då förstod jag att de visste att jag låg där bakom. De hade förmodlingen planerat en mysig runda ensamma och jag var en för mycket och av fel klubb dessutom.

Vad skulle jag ha gjort? Stannat bara för att låta de gå. Nej inte idag.

Så det blev över 33 km/timme utan en enda droppe svett trots värme. Tack för resan!

Nessun commento:

Posta un commento