domenica 12 maggio 2013

12 maj...en vecka kvar...

Med en vecka kvar finns det inte mycket att göra. Det som man inte har gjort under vinter går det inte att göra nu.

Och 10 dagar på Mallorca i april visade att jag gjorde väldigt lite, men men vi får se.
I oktober ville vi hitta en halvdistans tavling som vi skulle köra på våren, som träning i förberedelse till Ironman Kalmar. Half-Challenge Barcelona-Maresme såg bra ut. En platt, snabbt och förmodlingen vindkänslig cykelbana skulle passa. Men ett klick till anmälde vi oss.

I slutet av januari kollade jag tävlings hemsida och noterade att cykelbanan hade ändrats. Anledningen var att banan skulle bli säkrare och draftning"möjlighet" (för de som ser att ligga på rulle som en möjlighet) minska. Det lät bra. Sen kollade jag kartan och såg att från en platt bana hade den förvandlat sig till en bana med 1100 m klättring! Och det finns de som säger att det är 1300!!

Det var inte den tävling som jag hade valt att köra!! Hur skulle jag nu hitta några berg att träna på? Mina pass på trainer gick inte så bra, en dag 1 timme en annan dag 40 minuter, mest för att röra på sig än för att verkligen träna. Våren har kommit men inte formen.

Idag gav jag mig i alla fall ut, det blev 19 km, inte snabbt, strax under 5 min/km, men det gick lätt. Jag är nöjd. På kvällen blev det simning, 3 km med våtdräkt. Så vi har nu testat även det.

På onsdag åker vi.

Nessun commento:

Posta un commento